вівторок, 14 травня 2013 р.

Справа пера



Нещодавно відбулась презентація книги «Бойківські латканки» відомого етномузикознавця та краєзнавця Петра Зборовського Нам вдалось між ділом поспілкуватися з ним тет-а-тет. Та задати йому кілька запитань.

- Чому саме бойківський край є для вас джерелом черпання мудрості?

- То, напевно, так мало статися тому, що я можу глянути іншими очима на кожен куточок. Коли приїжджаю в якесь нове село, то мені цікаво все від музики до архітектури, для жителів це все буденність і вони не помічають цього всього. Як заходжу до людей стукаю і визирачи з-за дверей, питаю чи розкажуть мені про латканки, а бойки гостинний та веселий народ, просять в хату кажучи, що за порогом немає нічого.

- Як виникла ідея створити таку книжку?

- Я давно хотів зробити щось унікальне. Ця книжка для мене є справді частинкою минувшини, і в певній мірі чимось, геніальним і чудовим завершенням циклу моїх довготривалих пошуків старожитностей. А ідей в мене ще багато тільки б встигнути все написати та розказати, бо роки даються в знаки. Книжка підсумок великої понад десятилітньої історії вона видана з метою пам’яті, щоб питання спадщини не лишалось пустим звуком. Вона забиває пробіл у фольклористиці своєю довершеністю. Перша книга пов’язана з етнографічними піснями видана у 2002 році накладом вісімдесят примірників. До неї додані ще господарські, жнивні та сінокісні латканки.

- Чим плануєте порадував свою читацьку аудиторію далі?

- О, то я ще не знаю в мене багато незакінчених статей, монографій, нарисів, але чіткої визначеності не маю. Та й важко це все, бо немає фінансування. Зазвичай видаю все своїми силами, але є люди які часом допомагають мені. Це ті ентузіасти які стараються відновити і досконало відтворити історію бойківського краю.

Немає коментарів:

Дописати коментар